dinsdag 27 mei 2014

SMOOTHIE CHALLENGE DAY 10

Hoi iedereen. Alles goed? Jullie hebben nog dag 10 van mij tegoed! De laatste dag van de smoothie challenge :-), die heb ik dus al even afgerond. Het was een hele leuke ervaring! Ik was tijdens die 10 dagen veel bewuster van wat ik ging eten. De snack-momenten werden tot een minimum herleid.

Welke voordelen heb ik ondervonden?

  • Smoothies zijn snel te bereiden
  • De manier om genoeg fruit en groene bladgroente binnen te krijgen!
  • Het helpt de drang naar zoet te onderdrukken
  • Geen opgeblazen gevoel meer
  • Beter functioneren van de darmen
  • Stralendere huid
  • Kleding zit minder strak (gewichtsverlies, geen idee? Batterijen weegschaal zijn leeg hihi)
Die 10 dagen zijn echter niet voldoende om een verbetering te voelen op het mentale vlak, energie en gezondheid. Ik blijf er zeker mee doorgaan, al zal ik mezelf niet verplichten om het alle dagen te drinken. Na een hele tijd wordt het misschien een gewoonte zodat het helemaal in mijn dagelijks voedingspatroon verwerkt zit. Iemand tips of lekkere smoothierecepten? Laat het mij zeker weten :-)

Mango-aardbei smoothie (spinazie was op, dus geen groene versie...)
  • 1/3 mango
  • 8-10 aardbeien
  • 1/2 banaan
  • 200 ml amandelmelk





4 opmerkingen:

  1. Eigenlijk denk ik er al een tijdje over om zo een smoothie machine te kopen. Moet veel fruit en groenten eten. Zo kan ik eens afwisselen. En met jou lekkere recepten..... ja moet kunnen.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed dat je het helemaal hebt afgerond zeg!
    Deze smoothie ziet er ook heerlijk uit.
    Misschien zou je een smoothie receptenboekje of iets dergelijks kunnen kopen?
    Succes.
    Groetjes Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. good job! lekker hé, ik maak ze eigenlijk ook te weinig, want ik ontzie het kuisen van mijn juicer... :S

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey schoonzusje,

    Tips, mm, ja, ik heb een boekje liggen.
    Zal ik het je geven, kan ik ze gewoon komen proeven :-)
    Neenee serieus, zal er eens iets uit maken , als je komt, kunnen we het uittesten.

    Knuffel,

    BeantwoordenVerwijderen