woensdag 1 mei 2013

DIY...A-lijn rokje

Rokjes, rokjes, allemaal rokjes.... nooit rokjes genoeg :-)

Het werd dus echt tijd om zelf eens een rokje te maken. Om het eerst eens te proberen heeft mama haar naaimachine geleend. Je weet nooit dat het tegenvalt, ik niet recht kan stikken, of erger... Ik het helemaal niet leuk vind. Maar niks was minder waar! Ik vond het super vandaag en wil nog veel meer rokjes en andere kledingstukken maken. Mijn hoofd zit al vol ideeën.

Eerst beginnen bij het begin zeggen ze altijd, dus ben ik begonnen met het simpelste patroon uit 'allemaal rokjes' van madame Zsazsa, het A-lijn rokje.

1) Naaimachine? Check!


2) patroon knippen. Check!


3) Patroon uit stof knippen. Check!


4) En stikken maar... eerst de tailleband, daarna voor- en acherzijde van het rokje, daarna tailleband aan de rok vaststikken, als laatste stap de onderkant van de rok omzomen.


En klaar is de rok! Op 6u tijd was alles klaar, van patroon knippen tot de laatste stiksels.
Niet slecht hè voor een eerste keer?


Helemaal 'Seventies-inspired' 
zoals de stofjes in Moschino RTW collectie SS 2013!


Met dank aan mama voor haar naaimachine en Catherine voor het uitlenen van het boek 'allemaal rokjes van Madame Zsazsa' en de begeleiding!

Xoxo Cindy

2 opmerkingen:

  1. Nee zenne ! Inderdaad niet slecht voor een 1ste keer :) Bravo meiske !! Knap werkje !
    Doe zo verder , zou ik zo zeggen :)

    Ik heb je gelinkt in mijn laatste post op mijn blog :)) ...
    .. en tot het volgend kledingstuk hé .. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai dat is superknap gedaan seg !!!
    Jij kan dat al beter dan ik, en ik heb er vroeger les van gekregen in het school :-)
    ziet er echt mooi uit, ben benieuwd als je het aan hebt, want in het echt is het altijd nog mooier hé!

    knuffel,

    BeantwoordenVerwijderen